Personvern – betalingsmåte
Hos Skinnverkstedet AS tar vi ditt personvern på alvor. Du skal være helt trygg på at din registrerte informasjon ikke misbrukes eller deles med 3.part uten ditt samtykke.
I vår nettbutikk har vi valgt å bruke Paypal som vår betalingsløsning, Paypal er en av verdens mest brukte løsning for netthandel. Ved betaling gjennom Paypal får vi ingen tilgang til dine kortopplysninger.
Les mer på www.paypal.no
Har du allerede bestilt varer hos oss, så kan du logge inn på paypalkontoen din: www.paypal.no
Der kan du se alle dine transaksjoner
Betalingsmåte
Skinnverkstedet benytter Vipps som betalingsløsning i nettbutikk. Vipps er en av de mest brukervennlige betalingsmetodene og benyttes av over 4 millioner brukere.
Med Vipps får du en komplett betalingsløsning, der kundene dine kan handle trygt og enkelt.
Vipps gjør det enkelt for kundene dine å betale i nettbutikken. Kundene slipper å taste inn kortnummer, utløpsdato og sikkerhetskode. Kunden trenger bare å oppgi mobilnummeret og godkjenne kjøpet. Enklere blir det ikke.

Partene
Selger er Skinnverkstedet AS, Wernersholmvei 33, 5232 Paradis, e- postadresse: post@skinnverkstedet.no, telefonnummer: 55 10 75 00, org nr 880 311 182, og betegnes i det følgende som selger/selgeren.
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.
Levering
Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har overtatt tingen.
Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen til kjøper uten unødig opphold og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Varen skal leveres hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.
Betaling
Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen. Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.
Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak.
Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.
Reklamasjon
Reklamasjonsretten som følger av Forbrukerkjøpsloven gir deg rett til å klage på mangler ved en vare. Gjør det til en vane og sjekke produktet(ene) nøye da du tar varene ut av emballasjen. Feilen må oppdages innen rimelig tid.
Dersom du mottar en slik feilvare/ skadet vare eller hvis du eventuelt har mottatt noe annet enn det du har bestilt – Da har du rett på ny vare/ riktig vare.
Ta kontakt med oss på e-post, eller ring oss på tlf: 55 10 75 00 så sørger vi for at du får et feilfritt eksemplar så raskt som mulig. Vi sender deg også ferdig frankert returemballasje, slik at du kan sende feilvaren tilbake til oss.
Husk å oppgi faktura nummer som står i ordrebekreftelsen du har fått på e-post.
OBS: VI HENTER IKKE PAKKER SOM ER SENDT I RETUR SOM OPPKRAV, ALLE RETURSENDINGER SKAL GÅ VIA KUNDESENTERET!
Angrerett
Ønsker du å returnere ett eller flere produkter som du har kjøpt i vår nettbutikk, kan du benytte deg av angreretten.
Det betyr at dersom du angrer på et kjøp du har gjort i nettbutikken til Skinnverkstedet AS, kan du returnere varen(e) til oss innen 14 dager og få salgssummen refundert. Varen(e) som returneres må være i samme stand som da du mottok pakken.
Du trenger ikke å begrunne hvorfor du ønsker å returnere et produkt.
Ved retur av varer sender vi angreskjema på mail til kunden. DETTE SKJEMAET MÅ FYLLES UT ORDENTLIG og legges ved varene du returnerer. På dette skjemaet finner du også adressen varene skal sendes til, du må også kontakte oss på tlf: 55 10 75 00 før du sender pakken tilbake til oss.
Husk å føre på Faktura nummer på angrerettskjemaet, trykk her for å last ned angrerettskjema
Så snart vi har mottatt og behandlet varene du har returnert, vil salgssummen bli tilbakeført til paypalkontoen/bankkortet /kredittkortet du benyttet ved bestilling. Du kan regne med at det tar ca. 2 uker fra du sendte varen(e) i retur, til du får pengene tilbake.
Etter Angrerettlovens paragraf 15 skal returkostnadene bæres av forbrukeren.
Konfliktløsing
Klager rettes til selger innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.
Returadresse:
Skinnverkstedet AS
Wernersholmvei 33
5232 Paradis